Thursday, 29 December 2011

Nothing matters more than friends. Tapi kalau kawan makan kawan macam mana ??

Mengancam betul ayat di atas .. Power habis .. So , dengar cerita .. Zaman sekarang banyak orang buat macam tu kan .. Hairan la .. Macam mana dia orang boleh buat macam tu kan .. Tapi entri ini tidak bermaksud untuk melukai hati sesiapapun malah sebagai pendapat sahaja .. Oleh itu , sesiapa sahaja yang terbaca entri ini , tidak kira perempuan ataupun lelaki , anda bagaimana ? Sejujurnya , saya juga pernah melakukan hal yang sedemikian .. Tetapi , tidak terlambat untuk meminta maaf bukan ? Sesiapa yang makan kawan ni tak ramai orang suka tau .. Sebab orang tak nak kita seperti tidak boleh diharap .. Saya tidak mahu dianggap sedemikian ..
"Nothing matters more than friends" ?? Ayat itu membuktikan diri saya namun keluarga saya tetap diutamakan .. Jikalau saya 'makan' kawan saya , bukankah saya yang rugi .. Tidak mempunyai ramai kawan .. Tapi sekiranya kawan tersebut memilih kawan ataupun pilih kasih hanya kerana harta ataupun rupa yang cantik , lupakan je lah .. Tak berkekalan hasil persahabatan di atas perkara seperti itu .. Tapi , yang hairan nya , banyak orang sekarang berkawan pun macam tu kan .. Saya tak kisah .. Selagi dia adalah manusia , saya akan berkaan dengan nya tak kira bangsa atau agama .. Betul .. Sumpah ! Lagipun buat apa pilih kasih kalau orang yang kita berkawan itu tidak mahu menolong kita didalam kesusahan bukan ? Tetapi orang lain yang di khianati nya menolong nya .. Kejam sungguh dunia ni kan ?? Tapi selagi Allah ada , percaya lah kita akan selamat dan banyak kan bersabar kerana-Nya .. Sekian ..   XOXOXO

2 comments:

  1. Sekarang ni, macam2 ja kerenah manusia kan.. beruntungnya kita kalo dapat org yg bna2 ikhlas berkawan dgn kita, dan orang yg sentiasa menemani kita dalam suka dan duka.. memang 1 dlm berjuta.. :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana memberi komen terhadap entri ini.. Benar kata Kak Miza .. Kalaulah kita dapat kawan yang betul-betul ikhlas , memang satu dalam berjuta .. Minta maaf dipinta sekiranya terlambat membaca komen Kak Miza .. <3<3 Terima kasih banyak-banyak !! :3

    ReplyDelete